Försäljningsvillkor

Priser

Priserna angivna på hemsidan är i svenska kronor och exklusive gällande moms, för närvarande 25%. Vi reserverar oss för prisändringar på grund av ändrad moms eller onormalt stora förändringar i valutaläget eller inköpspriser.

Betalning - Postförskott/Efterkrav

Vi kan leverera mot faktura 30 dagar efter godkänd kreditprövning eller mot postförskott/efterkrav. Ej kortbetalning. På din order tillkommer avgiften för det transportsätt du väljer.

Leveranstider/Transportsätt/Fraktkostnader

Inom Sverige använder vi normalt Posten Företagspaket. Normalt levereras Ditt paket till ditt utlämningsställe inom 5-7 arbetsdagar. Under högsäsong kan leveranstiden bli något längre.

Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man tagit emot varorna. Detta gäller endast privatpersoner och endast vid köp via Internet. Läs mer om distansavtalslagen här.

Om Du ångrar Ditt köp och skickar tillbaks hela din order så återbetalar vi det belopp Du har betalat. Ångerrätt gäller inte för specialbeställningar. Kontakta oss för returinstruktioner innan du skickar varorna. 

Garanti/Reklamation

Om inte annat anges lämnar vi 1 års garanti på våra produkter. Garantin omfattar material och fabrikationsfel som uppkommer under garantiperioden.Kontakta oss vid eventuella reklamationsärenden.

Vår garanti påverkar inte de rättigheter du har som konsument enligt konsumentköplagen. Du har alltid rätt att reklamera ett fel inom 3 år från inköpet men för att underlätta för dig som konsument så tar vi på oss ansvaret för att produkten ska fungera under den garantitid vi lämnar. Se mer information om din rätt som konsument på www.ko.se. Vid eventuell tvist följer vi (ARN) Allmänna Reklamationsnämndens beslut. Observera att konsumentköplagen endast gäller för privatpersoner, inte för näringsidkare.

Undantag

Garantin täcker inte handhavandefel samt varor av förbrukningskaraktär. Garantin gäller inte för fel som uppkommit genom att varor inte skötts eller brukats i enlighet med bruksanvisningen, utsatts för onormalt brukande eller vanvård eller byggts om eller ändrats.

Felleverans/Transportskador

Skulle vi leverera fel antal eller fel vara är vi angelägna om att Du meddelar oss så snart som möjligt så att vi får rätta till felet. Enklast sker detta genom att Du kontaktar oss direkt vi telefon eller mail.

Om Du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ska Du omedelbart anmäla skadan till ditt utlämningsställe eller till transportören som har kört ut godset till dig.

Export

Order kan endast levereras till länder inom Norden. Vi debiterar faktisk fraktkostnad och ev. avgifter som tillkommer vid export.

Personuppgifter

MWF AB är ansvarig för de personuppgifter som Du lämnat till oss. Dessa uppgifter kommer att användas för att kunna behålla vår kundrelation och till marknadsföringsändamål. Vill Du göra någon ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret gör Du det lättast genom att kontakta till oss.

Företagsinformation

 

MW Frakt AB

Innervik 424

931 91 Skellefteå

Org.nummer: 556508-0594

Tulosta